Mapa

• Pożegnanie Ósmoklasistów

18.06.2019

Pożegnanie absolwentów szkoły zawsze jest momentem bardzo wzruszającym, a w tym roku szkolnym także historycznym, gdyż pierwszy raz od 1999 r. żegnamy uczniów ósmej klasy!

Takie uroczystości to zawsze czas wspomnień, pewnych podsumowań i dobrych życzeń. Po krótkiej części artystycznej przygotowanej wspólnie z 7 klasą, nastąpiło przekazanie sztandaru młodszym kolegom oraz uroczyste ślubowanie. Pani Dyrektor, Barbara Nędzka wraz z Wychowawczynią, panią Bożeną Synowiec pogratulowały uczniom ukończenia pierwszego etapu edukacji i osiągniętych wyników. Rozdano dyplomy, listy gratulacyjne i nagrody za osiągnięcia nie tylko w nauce, ale również za udział w licznych konkursach i zawodach. Również Rodzice otrzymali podziękowania za trud włożony w wychowanie dzieci oraz pracę na rzecz szkoły. Absolwenci nie zapomnieli o podziękowaniach dla wszystkich uczących.

Kochanym Ósmoklasistom życzymy pomyślności i sukcesów w nowych szkołach oraz tego, by nie zapomnieli o miejscu i ludziach, od których zaczęła się ich edukacja. Wszystkiego dobrego!

• SUKCES!

11.06.2019

Z radością zawiadamiamy, że nasza szkoła zajęła I miejsce w turnieju sportowym o "Puchar Wójta" po raz drugi organizowanym na terenie gminy Sułoszowa. Gratulujemy naszym zdolnym drużynom!

• Dzień Ziemi 2019

06.06.2019

W dniu 6 czerwca 2019 r. w naszej szkole odbyły się, jak co roku, kolejne obchody Dnia Ziemi (dwunasta edycja) pod hasłem „Moja planeta”.
    Opiekunem wydarzenia była pani B. Synowiec. Współorganizatorami byli
    p. E. Seweryn, p. E. Rybnik, p. A. Gądek oraz uczniowie klasy ósmej – Maria Baranek, Kinga Domagała, Aleksandra Tokaj, Kamil Zębala i Weronika Depta, a  prowadzącymi - Maria Baranek, Kinga Domagała, Aleksandra Tokaj, Kamil Zębala. Wywiązali się ze swojego zadania doskonale.

Celem głównym tego święta było:

• poznanie środowiska naturalnego,
    • zrozumienie konieczności ochrony,
    • kształtowanie postawy „Nie jestem bezradny, mam wpływ na to, co dzieje się w moim najbliższym otoczeniu”.

Najważniejsze wydarzenia w tym dniu to:

1. Wykonanie piosenki Majki Jeżowskiej „Moja Planeta” przez Wiktorię Przybek
      uczennicę kl. VI.
    2. Przedstawienie w wykonaniu uczniów klasy II pt. „Imieniny Ziemi”.
    3. Wykonanie zdrowego napoju przez uczniów kl. VIII (celem było promowanie zdrowego stylu życia).
    4. Poczęstunek zdrowym KOKTAJLEM oraz wręczenie „EKOLOGICZNEGO DŁUGOPISU” dla wszystkich uczniów szkoły. Sponsorem poczęstunku i prezentów była FIRMA USŁUGOWA BARIBUD absolwenta naszej szkoły Marcina Baranka. DZIĘKUJEMY!
      DZIĘKUJEMY też p. Katarzynie Baranek za pomoc w przygotowaniu.
    5.  Konkurs pt. „Jeden z dziesięciu”, wzorowany na telewizyjnym teleturnieju – Jeden
      z Dziesięciu.
    6. Konkurs geograficzny pt. „Z atlasem za pan brat”.
    7. Konkurs na najciekawszą gazetkę klasową pt. „Ziemia naszym wspólnym dobrem”.
    8. Seans filmowy pt. „Więcej niż miód” dla uczniów klas IV-VIII oraz seans filmowy dla uczniów młodszych pt. „Była sobie Planeta”.
    9. Wystawa prac z konkursów:
    • „Wykorzystanie surowców wtórnych”,
    • „Tabliczka informacyjna” - związana z ochroną zieleni,
    • „Najciekawszy plakat/lapbook promujący ochronę środowiska.

Uwaga! Wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami oceniali i wybierali najciekawsze prace.
  • INFORMACJA

04.06.2019
  • PROJEKT

30.05.2019
  • "Gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat" (J. Korczak)

28.05.2019

GALERIA     Dzień Dziecka upłynął w naszej szkole pod znakiem gier i tańców. Wychowawcy starali się zorganizować czas swoim klasom, by ten najmilszy dzień w roku był prawdziwym świętem radości i zabawy. Nie obyło się również bez słodkiego poczęstunku przygotowanego przez Radę Rodziców, a więc tego, co dzieciaki lubią najbardziej!

Pod czujnym okiem Pani Anny Gądek i Joanny Półtorak na sali gimnastycznej odbył się międzyklasowy turniej, w którym należało wykazać się zręcznością, dokładnością, szybkością, a nierzadko i sprytem. Po emocjach sportowych był czas na tańce-łamańce, czyli dyskotekę, która również odbyła się na Sali gimnastycznej.

Wszystkim dzieciom – tym małym i tym dużym – życzymy, by uśmiech nigdy nie schodził z ich twarzy!

A. Gołda

• Wycieczka w Pieniny i na Słowację

27.05.2019

Dnia 22 maja 2019 r. uczniowie z klas 6,7 i 8 wraz z Wychowawcami i panią Eweliną Rybnik uczestniczyli
    w wycieczce w Pieniny i na Słowację. Jej celem było poznanie walorów przyrodniczo-krajobrazowych, zabytków Południowej Małopolski oraz Pienin i Tatr Wysokich.

Pomimo deszczu i momentami sporego zamglenia Słowacja ukazała uczestnikom wycieczki urocze krajobrazy. Wyprawa rozpoczęła się od wjazdu kolejką gondolową na szczyt, na którym znajduje się „ścieżka w koronach drzew”. Mimo ograniczonej widoczności można było stąd podziwiać piękną panoramę Tatr i malowniczą okolicę.

Następnym punktem programu było odwiedzenie Jaskini Bielańskiej, gdzie zachwycały przybierające fantastyczne kształty stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Wiele emocji dostarczył rejs po Jeziorze Czorsztyńskim –
    z pokładu statku dobrze widoczne były zamki w Niedzicy i Czorsztynie oraz zapora wodna.

Ostatnim etapem naszej wędrówki było zwiedzanie kościoła w Dębnie Podhalańskim. Gotycką budowlę zbudowano z drewna w XIII w.

Wbrew niezbyt sprzyjającej aurze wycieczka była udana i dostarczyła wielu wspaniałych wrażeń.

(M.Ostachowska)

• ZLOT NIETOPERZY 2019

17.05.2019

GALERIA

W dniu 17 maja 2019 roku młodzież z klasy 6 wzięła udział w Zlocie Nietoperzy organizowanym przez Ojcowski Park Narodowy.

Rajd rozpoczął się w Jaskini Łokietka, którą uczniowie zwiedzali z pracownikiem OPN. Następnie uczestnicy rajdu przeszli Wąwozem Ciasne Skałki do Bramy Krakowskiej i przez Dolinę Prądnika do Ojcowa.

Podczas finału rajdu młodzież poznała zasoby Muzeum Przyrodniczego, wzięła udział w ognisku i pozowała do wspólnego zdjęcia. Na rajdzie obecni byli przedstawiciele siedmiu lokalnych szkół.

(E. Rybnik)

• WYCIECZKA DO WARSZAWY

08.05.2019

GALERIA

Dnia 8 maja 2019 roku nasza klasa, wraz z kilkoma młodszymi kolegami, wyjechała na dwudniową wycieczkę do stolicy. Kierownikiem i organizatorem wyprawy była nasza Wychowawczyni, pani Bożena Synowiec, która przez kilka miesięcy intensywnie przygotowywała wyjazd. Wraz z nią nad naszym bezpieczeństwem czuwały panie Agnieszka Woszczek i Aneta Gołda.

Byliśmy bardzo podekscytowani, choć na początku przerażała nas wczesna godzina zbiórki. Zgodnie z planem wyruszyliśmy o 6:30. Zaraz na początku poznaliśmy naszego przewodnika. Był to bardzo sympatyczny Pan o troskliwym i miłym podejściu do dzieci oraz o ogromnej wiedzy. Przez całą podróż, opowiadał nam  legendy, historie i wiele interesujących ciekawostek na temat miejsc, które mijaliśmy. Ponadto, podczas podróży, miejscami rozciągały się malownicze pejzaże łąk i pól oraz różnych zabytków o ciekawej przeszłości.

Po dość sprawnym dotarciu do Warszawy zaczęliśmy zwiedzanie. Naszym pierwszy obiektem był Zamek Królewski. Przy zwiedzaniu używaliśmy specjalnych urządzeń opowiadających nam o historii tego budynku i jego kolejnych mieszkańcach. Historia obiektu sięga XIV w. Był wielokrotnie odnawiany, rozbudowywany i odbudowywany po pożarach, czy totalnym zniszczeniu w czasie II wojny światowej (w 1944 r. został wysadzony przez wojska niemieckie). Odbudowano go w 1974 r.. Następnie spacerowaliśmy po warszawskich uliczkach (między innymi była to Kamienna Uliczka), zobaczyliśmy barbakan i pomnik Małego Powstańca.

Przyszedł też czas, abyśmy poszli na obiad. Po sytym posiłku udaliśmy się  na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Widoki były niesamowite! Kolejnym obiektem był stadion narodowy. Byliśmy pod wielkim wrażeniem, jaki on jest ogromny. Może pomieścić ok. 50 tysięcy ludzi, a przy koncertach nawet do 70 tysięcy! Wyszliśmy na samą górę, aby wysłuchać ciekawostek na temat tego miejsca.

Następnie ruszyliśmy zakwaterować się i zjeść kolację. Wszystkim przypadły do gustu pokoje. Ale to nie był koniec dnia. Czekał nas jeszcze  spacer po Łazienkach. Po powrocie, wyczerpani po intensywnym zwiedzaniu, poszliśmy spać.

Następnego dnia po śniadaniu, spakowaliśmy swoje bagaże  i wyruszyliśmy dalej zwiedzać stolicę. Naszym pierwszym obiektem było Centrum Nauki Kopernik.  Zastaliśmy tam wiele ciekawych przedmiotów i urządzeń o zróżnicowanych zastosowaniach: robota, który pisze wiersze o dowolnej tematyce, elektroniczny test na znajomość przyjaciela oraz wiele innych. Następnie udaliśmy się na obiad i zwiedzanie ogrodów Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Przewodnik opowiadał nam o tym, że jej zawartość była tak duża, że ta biblioteka potrzebowała rozbudowy, by to wszystko pomieścić. Wyszliśmy na jej dach gdzie uprawiany znajduje się ogród, który śmiało można nazwać magicznym. Po zwiedzaniu udaliśmy się do ostatniego obiektu na naszej liście: Muzeum Powstania Warszawskiego. Poznaliśmy jego prawdziwy przebieg i jak żyli wtedy powstańcy, atakujący jak i zwykli obywatele. Była to bardzo ciekawa, prawdziwa, ale też smutna lekcja historii. Pomimo tego uczniowie jak i nauczyciele nie żałowali. Nadszedł czas na powrót. Nie wszystkim  się to podobało, ale wiadomo, że nie mogliśmy tam zostać na zawsze.  Podróż minęła zaskakująco szybko i zanim się obejrzeliśmy, byliśmy w domach.

Wycieczka była pełna wrażeń i wielu przeżyć, które warto zapamiętać na wiele lat.

A. Tokaj, kl. 8

"Witaj majowa jutrzenko..."
    26.04.2019

3 maja to jeden z najważniejszych dni w kalendarzu świąt państwowych. To właśnie tego dnia w 1791 r. uchwalono pierwszą w Europie i drugą na świecie konstytucję.

By uczcić kolejną rocznicę tego podniosłego wydarzenia, uczniowie klasy 4a, wraz z wychowawczynią, panią Agnieszką Woszczek, zaprezentowali krótkie przedstawienie.

Przypomnieli, jak wiele trudu kosztowło króla i zatroskanych o losy Ojczyzny ludzi przygotowanie oraz ogłoszenie konstytucji. Dawało to Polakom nadzieję na umocnienie kraju, osłabionego kilkanaście lat wcześniej I rozbiorem.

To ważne, byśmy pielęgnowali pamięć o naszej przeszłości i byli dumni z naszej historii!

Również z tej okazji uczniowie naszej szkoły otrzymali od Rady Rodziców flagi, by w przededniu święta Konstytucji świętować Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.

(A. Gołda)

Życzenia wielkanocne

Święto Wielkiej Nocy to czas otuchy i radości. Czas odradzania się wiary w moc Boga i w siłę człowieka...

Na czas świętowania zwycięstwa Chrystusa nad śmiercią, grzechem i szatanem

najlepsze życzenia nadziei, optymizmu i miłości płynących ze Zmartwychwstania

składają

Dyrektor, Pracownicy oraz Uczniowie

Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielmoży

• 09.04.2019

INFORMACJA - WAŻNE!!!

Od środy 10 kwietnia 2019 r.,

zajęcia w szkole i przedszkolu

będą odbywać się zgodnie

z planem.

• WAŻNA INFORMACJA!

05.04.2019

OGŁOSZENIE – WAŻNE!

W związku z trwającymi negocjacjami strony rządowej ze związkami zawodowymi nauczycieli i EWENTUALNĄ AKCJĄ STRAJKOWĄ – Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego     w Wielmoży zwraca się z prośbą do Rodziców, aby od 8 kwietnia 2019r. (poniedziałek) NIE PRZYPROWADZAĆ DZIECI DO PRZEDSZKOLA. W wyjątkowych sytuacjach, gdzie nie możecie Państwo zorganizować opieki dla swoich dzieci zapewnię opiekę, ale proszę dać dziecku dzienne wyżywienie.

Proszę także, aby NIE WYSYŁAĆ DZIECKA DO SZKOŁY. W wyjątkowych sytuacjach, gdzie nie możecie Państwo zorganizować opieki dla swoich dzieci POSTARAM się zapewnić taką opiekę.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie MENiS a dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny

w publicznych i niepublicznych szkołach i palcówkach (Dz.U. 2003 nr 6 poz. 69 z późn. zm.)

Jeżeli akcja strajkowa zostanie odwołana, zajęcia dydaktyczne od 8 kwietnia 2019r. będą odbywać się zgodnie z planem.

Z poważaniem

Dyrektor Zespołu - Barbara Nędzka

• 22.03.2019

I RAJD O PUCHAR STAROSTY SUSKIEGO

„POWITANIE WIOSNY”

Sucha Beskidzka 22 – 24.03.2019 r.

Szkolne koła PTSM „SKOWRONKI” (kl. IV-VI) oraz „CZARNE PERŁY” (kl. VII – VIII) wzięły udział w Rajdzie na Zachodnich Rubieżach Małopolski. Największą atrakcją,

a zarazem największym wyzwaniem była wycieczka górska na Leskowiec.

Po trudach związanych ze „wspinaczką” i przepysznym suskim obiedzie wszystkie grupy rajdowe wzięły udział w zmaganiach konkursowych.

Rywalizacja obejmowała:

- konkurs krajoznawczy z wiedzy zdobytej podczas wędrówki,

- konkurs fotograficzny „zwiastuny wiosny”,

- konkurs wokalny – piosenka turystyczna,

- pokaz mody „Lekko i przyjemnie, czyli ubierz się wiosennie”,

- pejzaż beskidzki materiałami utkany…

SKOWRONKI zdobyły II miejsce i nagrodę książkową.

Gratulacje!!! J

(A. Woszczek)

• 21.03.2019

Konkurs recytatorski

„Ubieramy Wiosnę słowem wiersze o wiośnie

21 marca 2019 r.

Młodsze dzieci z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielmoży przywitały nadchodzącą wiosnę, recytując piękne wiersze z nią związane. W konkursie wzięło udział dwudziestu uczniów. W szanownym Jury zasiedli:

Pani Ela Seweryn, Pani Aneta Gołda oraz Pan Artur Pietrzyk.

Młodzi artyści pięknie przygotowali swoje prezentacje, podkreślając temat wybranych utworów oryginalnymi strojami. Spośród wszystkich dzieci wyłoniono sześciu laureatów oraz przyznano dwa wyróżnienia:

- I miejsce:      Ewa Smutek   kl.I

- I miejsce:      Witold Ścierski   kl.II

- II miejsce:     Wiktoria Kot   kl.I

- II miejsce:     Jakub Habryń   kl.II

- III miejsce:    Wiktoria Gądek   oddział „0”

- III miejsce:    Zuzanna Michalczyk   oddział „0”

- wyróżnienie:  Bartosz Baranek   kl.I

- wyróżnienie:  Julia Bierca   kl.II

Wszystkim uczestnikom gratulujemy talentu i odwagi!

Życzymy sukcesów w rozwijaniu swoich umiejętności!

(A. Woszczek)

Konkurs Kangur Matematyczny
    21.03.2019

21 marca 2019 r. (czwartek), jak co roku, odbył się
    w naszej szkole

MIĘDZYNARODOWY KONKURS KANGUR MATEMATYCZNY.

W konkursie wzięło udział 38 uczniów w następujących kategoriach:
    ŻACZEK (KL. II),
    MALUCH (KL. IV a, KL. IV b),
    BENIAMIN (KL. V, KL. VI),
    KADET (KL. VII, KL. VIII).
    Uczniowie z radością przystąpili do konkursu, gdyż była to dla nich ciekawa przygoda matematyczna.
    Główny cel konkursu:
    Popularyzacja wiedzy matematycznej, mobilizacja do rozwijania
    i poszerzania zainteresowań. Umożliwienie sprawdzenia umiejętności
    i wiadomości uczniów poprzez atrakcyjne zadania matematyczne, sprawdzające przede wszystkim logiczne rozumowanie, a nie tylko znajomość wzorów.
    Szkolny opiekun konkursu: Bożena Synowiec

Wyniki gminnego konkursu z języka niemieckiego!
    15.03.2019

W lutym tego roku przeprowadzono w szkołach podstawowych w Gminie Sułoszowa pierwszy szkolny etap gminnego konkursu z języka niemieckiego.

Do drugiego etapu konkursu zakwalifikowali się uczniowie ze szkół:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Sułoszowej:

- Aleksandra Tokaj.

Zespół Placówek Oświatowych w Woli Kalinowskiej:

- Mateusz Wawro.

15 marca 2019 roku odbył się drugi etap I Gminnego Konkursu z Języka Niemieckiego, na którym wyłoniono laureatów:

I miejsce: Maria Baranek – Szkoła Podstawowa im. Powstańców Styczniowych w Wielmoży

II miejsce: Paul Goraj – Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Sułoszowej

III miejsce: Aleksandra Tokaj – Szkoła Podstawowa im. Powstańców Styczniowych w Wielmoży

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów! J

Koordynator: Agnieszka Woszczek

• KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA ZESPOŁU SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEGO W WIELMOŻY

06.03.2019

O G Ł O S Z E N I E  !

Wójt Gminy Sułoszowa ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora

Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielmoży.

Wszelkie informacje dotyczące konkursu poniżej:

skan20190304_16205586-1.pdf

• ZAPISY do zerówki na rok szkolny 2019/2020

06.03.2019

INFORMACJA!

Od 06.03.2019r. do 29.03.2019r. prowadzone są zapisy dla dzieci 6-letnich na rok szkolny 2019/2020.

• Zainteresowane osoby prosimy o wypełnienie wniosku i złożenie go w sekretriacie                    szkoły lub u pani Barbary Front - oddział przedszkolny (zerówka).
    • Wnioski są dostępne są u pani B. Front lub w sekretariacie.

• DEKLARACJA o kontynuacji edukacji przedszkolnej w roku szkolnym 2019/2020

04.03.2019

OGŁOSZENIE

Dla Rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola w roku szkolnym 2018/2019,         a chcących kontynuować edukację w roku szkolnym 2019/2020 dostępna jest DEKLARACJA o kontynuacji edukacji przedszkolnej w Przedszkolu w Wielmoży.

• Zainteresowane osoby prosimy o wypełnienie DEKLARACJI                                   i złożenie jej w oddziale przedszkola do 29 marca 2019r.
    • Deklarację można odebrać w oddziale przedszkola.